Friday, October 29, 2010

En hit - och en nit

Från vänster: Gask Its, Faux Wheel Drive, Milton Calypeer, Patti och Todd the Pizza Truck.

Lyckades få tag i Faux Wheel Drive i ett exemplar från legendomspunna Motor Speedway of the South. Andra bilsamlare vet vad det innebär men för vanligt folk: Den är 1 av 1000.

Motor Speedway of the South är ett limiterat set av alla 36 Piston Race Cars, alltså alla bilar som är med och rejsar i början av filmen Bilar. Mattel tillverkade ett exklusivt samlingsobjekt 2008 där man garanterade att det bara fanns 1000 exemplar. Varje köpare fick sitt eget nummer på kartongen mellan 1 och 1000. Läs mer här.

Nu har Mattel släppt fler och fler av dessa 36 race cars i andra varianter, bland annat med Synthetic Rubber Tires, alltså en typ av gummihjul. Så jag köper dessa istället, eftersom det enda Motor Speedway of the South som jag sett till salu kostar runt 3500 dollar.

Men Faux Wheel Drive släpptes sent och därför är jag glad att jag fick tag i den här, speciellt som den alltid kommer vara 1 av 1000...

Snygg som tusan.
Trodde sen att jag lyckats med samma sak med Gask Its och lät därför budgivningen rinna iväg till drygt 400 kronor. Men jag hade kollat fel, den var med Rubber Tires... Borde inte betalat mer än 120 spänn. Det kostar att inte läsa på.

Todd the Pizza Truck

 Coolaste bilen i samlingen är nog ändå Todd the Pizza Truck. Älskar att han dyker upp i alla Pixar filmer utom The Incredibles - han är ju flyktbil i Toy Story, med i Cars och så hittar Eva honom mitt bland allt skrot på jorden i Wall-E. Läs mera här. En favorit!

Yo Todd!

No comments:

Post a Comment