Saturday, October 30, 2010

Mening och mål

Det är ju två helt skilda saker. Jag har nog mer mål än mening med mitt samlande. Även om inget av dem är speciellt klart.


Ett tag var målet att samla Kylarköping. Alltså:
  • Blixten
  • Sally
  • Bärgarn
  • Doc
  • Sheriffen
  • Flo
  • Ramone
  • Rödis
  • Guido
  • Luigi
  • Lizzie
  • Fillmore
  • Sarge
Men det blev svårt, för visst ville jag ha en Traktor också. Och kanske Terry (Frank, skördetröskan). Skulle jag bry mig om Mia och Tia som servitriser? Eller Gamle Gule?
Och - viktigast av allt - inga Race Cars bor ju i Kylarköping.
Bärgarn ovanför ett gäng fokuserade Piston Cup Racers

Så nu samlar jag lite halvt om halvt på det gänget och fokuserar istället på samtliga Piston Cup Racers som släpps i Rubber Tire-serien. Kolla listan här till höger så ser ni hur långt jag kommit.
Bra kille
Målet efter det kommer vara att samla in alla Pittys. Bra då med Guido, han förekommer ju både i Kylarköping och som pitty.
Där blir det lite kul också eftersom olika team har släppt olika många pittys. En del har tre (Dinoco, Hostile Takeover Bank, Leak Less, Octane Gain, tex)
Andra har bara en (Tank Coat, Shiny Wax).
Medan åter andra precis fått alla tre (Nitroade tex.)
Antar att alla team till slut får tre, det skulle ju innebära 36 gånger 3 = multum dinarer...


Än så länge är de bara fem...


Sen blir det Team Chiefs också. Och det vore ju fräckt med 36 haulers (långtradare) men då får jag köpa lagringsutrymme hos grannen. Och det blir ännu dyrare...


Team Nitroade är representerade med Hauler och Team Chief. Sen är det Spare Mints Team Chief som syns i mitten.
Vad gäller meningen med min samling flyter ju det svaret en aning. Ett tag tänkte jag att jag kunde ge den till barnen när de nått tillräcklig mognad. Men det kommer väl aldrig ske är jag rädd...
Jag tror att den största meningen är eskapism, verklighetsflykt, en paus från stress och krav.
Den tillgodoser behovet av ständig förbättring. Även om det är krystat och aldrig så imaginärt så känns varje ny bil som ett bevis på att det går framåt i livet för mig.
Wow! En Blixten McQueen med tungan ute! NU är jag uppe i smöret! Liksom...

Äh! Huvudsaken är att det är kul, eller?

No comments:

Post a Comment