Thursday, January 6, 2011

Säg inget till chefen

Eftersom det nu bara återstår två Rubber Tire Race Cars i samlingen har jag börjat snegla på Team Chiefs. Eller snegla och snegla... Jag har slagit till på två stycken. Leak Less Earl Filter och RPM (han verkar inte ha något namn).  De var så billiga på amazon.com, bara runt 4 dollar. Och då fick jag även hela det här gänget:



Stacy blir en fin pusselbit i Pitty-samligen. Och själva Leak Less Race Car har jag ju redan i Rubber Tires så då får det bli en överraskning till Albin någon gång i år.


Så här ser Chief-gänget ut nu. Nitroade, Spare Mint, RPM, Shiny Wax och Leak Less. Hela listan på utgivna Chiefs finns i listen till höger.


Och så här ser ser Pitty-gänget ut. RPM, Bumper Save, HTB, Octane Gain, Spare Mint och Leak Less.
Hela Listan finns till höger.


Nu har jag 78 bilar (egentligen 77 eftersom Albin ska få Leak Less). När min fru lästa förra inlägget utbrast hon "74!? Har du 74 bilar?!" "Hur mycket kostar en bil?" "Det är ju en semesterresa!"
Det var sant.
Och det kändes inte bra att få höra.


Jag har koll på hur mycket jag lagt ut men när hon jämförde det med en vecka vid Medelhavet så gör det ju att man får ett annat perspektiv. Då blir det ju rätt... sjukt.
Men ändå.
Det är kul! Och ger mig någon slags pseudotillvaro som jag trivs med. Alla hobbies kostar.
Skrev jag just hobbies?
Tja. Det är väl precis det det är.

Det är hur som helst vanligt att läsa på amerikanska bloggar att män döljer sin Cars-samling för sina fruar. Eller mörkar lite. Gömmer undan vissa delar.

Å andra sidan läste jag i Metro förra året att kvinnor ofta ljuger om priset på kläder och handväskor för sina män. Män ljuger om priset på elektronik.

Platt-TV och Diecast-bilar - männens hemliga tabun. I wish.
Inga riktiga män samlar på leksaker.

Det är jag och Lasse Åberg.
Vi gillar Disney!

Jag gillar verkligen hela estetiken! Jag har skrivit det innan - men kolla bara på förpackningen här:

Klart att det blir så här coola bilar då:

/Stig Helmer

No comments:

Post a Comment